Οι
σκύλοι αντιπαθούν τους ανθρώπους που
συμπεριφέρονται άσχημα προς τους
ιδιοκτήτες τους, οι οποίοι μάλιστα
αρνούνται το φαγητό που τους προσφέρουν
άτομα, τα οποία έχουν φερθεί εχθρικά
προς το αφεντικό τους, ανακοίνωσαν
σήμερα ιάπωνες ερευνητές.
Τα
αποτελέσματα της έρευνας αποκαλύπτουν
ότι οι σκύλοι έχουν τη δυνατότητα να
αξιολογήσουν έναν άνθρωπο με βάση την
κοινωνική του συμπεριφορά, ένα
χαρακτηριστικό που συναντάται σε ένα
σχετικά μικρό αριθμό ειδών, περιλαμβανομένων
των ανθρώπων και ορισμένων άλλων
πρωτευόντων θηλαστικών.
Οι
ερευνητές υπό τον Κάζουο Φουτζίτα,
καθηγητή Συγκριτικής Ψυχολογίας στο
πανεπιστήμιο του Κιότο, πραγματοποίησαν
πείραμα σε τρεις ομάδες αποτελούμενες
από 18 σκύλους, χρησιμοποιώντας την
εναλλαγή ρόλων, στο πλαίσιο του οποίου
οι ιδιοκτήτες τους έπρεπε να ανοίξουν
ένα κουτί.
Και
στις τρεις ομάδες, ο ιδιοκτήτης συνοδευόταν
από δύο άτομα τα οποία δεν γνώριζε ο
σκύλος του.
Στην
πρώτη ομάδα, ο ιδιοκτήτης ζητούσε βοήθεια
από ένα από τα άλλα άτομα, που αρνούνταν
πεισματικά να βοηθήσει.
Στη
δεύτερη ομάδα, ο ιδιοκτήτης ζητούσε και
λάμβανε βοήθεια από ένα άτομο.
Και
στις δύο ομάδες, το τρίτο πρόσωπο ήταν
ουδέτερο: ούτε βοηθούσε, ούτε αρνούνταν
να βοηθήσει.
Κανένα
άτομο δεν ερχόταν σε επαφή με τον
ιδιοκτήτη του σκύλου από την τρίτη ομάδα
ελέγχου.
Αφού
ο σκύλος παρακολουθούσε τη σκηνή
ανοίγματος του κουτιού, τα δύο άγνωστα
σε αυτόν πρόσωπα που βρίσκονταν μέσα
στο δωμάτιο του πρόσφεραν φαγητό.
Οι
σκύλοι που είδαν να απορρίπτεται ο
ιδιοκτήτης τους ήταν πιθανότερο να
επιλέξουν φαγητό από τον ουδέτερο
παρατηρητή και να αγνοήσουν την προσφορά
από το άτομο που είχε αρνηθεί να βοηθήσει,
εξήγησε ο Φουτζίτα.
Οι
σκύλοι των οποίων οι ιδιοκτήτες έλαβαν
βοήθεια και οι σκύλοι των οποίων οι
ιδιοκτήτες δεν είχαν έρθει σε επαφή με
κανένα άτομο, δεν έδειξαν κάποια προτίμηση
στην αποδοχή φαγητού από τους αγνώστους.
"Διαπιστώσαμε
για πρώτη φορά ότι οι σκύλοι προβαίνουν
σε κοινωνική και συναισθηματική εκτίμηση
ανθρώπων ανεξάρτητα από τα άμεσα
ενδιαφέροντά τους", είπε ο Φουτζίτα.
Αν
οι σκύλοι δρούσαν αποκλειστικά με βάση
το συμφέρον τους, δεν θα υπήρχαν διαφορές
μεταξύ των ομάδων κι ένας σχεδόν ίσος
αριθμός σκύλων θα δεχόταν φαγητό από
όλα τα άτομα.
"Αυτή
η ικανότητα είναι ένας από τους
σημαντικότερους παράγοντες στο χτίσιμο
μίας κοινωνίας με έντονο το στοιχείο
της συνεργασίας και η έρευνα αυτή δείχνει
ότι οι σκύλοι μοιράζονται αυτή την
ικανότητα με τους ανθρώπους".
Το
χαρακτηριστικό αυτό συναντάται στα
παιδιά από την ηλικία των τριών ετών
περίπου, προκύπτει από την έρευνα.
Αξίζει
να σημειωθεί, είπε ο Φουτζίτα, ότι δεν
επιδεικνύουν αυτή τη συμπεριφορά όλα
τα πρωτεύοντα θηλαστικά.
"Μία
παρεμφερής μελέτη έχει δείξει ότι καφέ
καπουτσίνοι (ένα είδος πιθήκου που
συναντάται στη Νότια Αμερική) έχουν
αυτή την ικανότητα, αλλά δεν υπάρχουν
στοιχεία ότι οι χιμπατζήδες δείχνουν
κάποια προτίμηση αν δεν υπάρχει κάποιο
άμεσο όφελος για αυτούς", εξήγησε ο
Φουτζίτα στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Τα
αποτελέσματα της μελέτης θα δημοσιευτούν
στην επιστημονική επιθεώρηση "Animal
Behaviour" που θα κυκλοφορήσει αργότερα
μέσα στον μήνα από τον εκδοτικό οίκο
Elsevier, ο οποίος εδρεύει στο Άμστερνταμ.
Τμήμα
ειδήσεων
defencenet.gr
Ceux la sont vraiment
Cons sans être capables de mettre un que ΕΝΑ ΣΥΝ στὴν δική τους ζυγαριὰ στὴν ὥρα τῆς κρίσης ποὺ ἔχει παρέλθει καὶ δὲν θὰ ξαναέλθει διὰ τοὺς μὴ ἔχοντας δυνατότητα νὰ γίνουν ἕνα ἄλλο τί πρὶν ἀπὸ τὰ ἑπόμενα Μυριάδες Αἰώνων Χρόνια σὲ ἀριθμὸ ἀνύπαρκτο στὸ δικό σας δυνητικὸ πεδίο νὰ τὸν χωρέσει ἡ σκέψη σας, ἀφοῦ τὸν νοῦ σᾶς τὸν ἀγνοεῖτε.
Ἐρώτηση : Ἐννοεῖς ὡς Μέγεθος χρόνων σὲ ἀριθμὸ ;
Ἀπάντηση : « Ὄχι» δὲν εἶναι Ἀριθμητικὸς ἢ Γεωμετρικός μηδὲ
κβαντικός.
Ἐρώτηση : Ἄρα τὸ Ὄνειρο στὴν δική σου «ἀναχώρηση» ποῦ
προσπαθῶ νὰ ἐξηγήσω ἦταν παρούσας μορφῆς Φύσης ἢ Εἰδῶν ;
Ἀπάντηση : Εἶδες ποὺ ἔνοιωσες ποιός σοῦ μιλᾷ ἐπειδὴ δικό
μου Μήνυμα δὲν ἔχεις ξαναπάρει, αὐτὸ δὲν σημαίνει, ὅτι ὡς Φύση ἤμουν πάντα παροῦσα
ἐκεῖ ποὺ ἡ αὐταπάτη ἔχει στρατόπεδο καὶ ἂν ἤμουν παροῦσα γιατί νὰ ἤμεθα Δυστυχεῖς
διότι δὲν εἶχα πάει μόνη μου, ἄρα ἂν ἤμουν δυστυχὴς δὲν ἤμουν ἐγώ. Ἀποκλείεται
νὰ ὑπηρετοῦσα δυστυχής. Αὐτὴ ἡ ἔννοια εἶναι ἀνύπαρκτη στὴ Φύση μας ἄρα καὶ
Τουτέστιν ἂν τὰ βάλεις μαζὶ τί Σόϊ Φύσης νὰ εἶναι ὡς Παρουσία κάπου ὅταν ἐκεῖ εἰδικὰ
ὑπάρχει ἄλλης φύσης Παρουσία καὶ ἐν τῇ δικῇ της Δυναμικὴ τόση Προσφορά,
παράλληλα μὲ κάθε ἄλλης φύσης τῆς παρουσία ποῦ δὲν εἶναι πάντα προσφορά, «ποιὸς»
εἶναι αὐτὸς ποῦ ἐπιτρέπει τὴν παρουσία ὡς μὴ Παρουσία νὰ εἶναι παροῦσα μαζὶ μὲ
τὴν κάθε Παρουσία ἐκεῖ ποῦ ποτὲ τοῦ Παροῦσα Παρουσία ἢ ἄλλη δὲν ἔχει πότε πάει ;
Ἀπάντηση : Ἄρα δὲν ἤσουν πότε ἐκεῖ, ἂν ἤσουν ἢ δὲν ἤσουν σὲ
Χρόνο Χώρου Παροῦσα, ἀπὸ τὴ μιὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη τότε σωστὰ σὲ ἔνοιωθα νὰ μὴν εἶσαι
ἐσύ, διότι δὲν μποροῦσα νὰ ἀναγνωρίσω συμβατότητας νόημα. Τότε γιατί δὲν ἤσουν
;
Ἀπάντηση : Διότι πότε δὲν ἤμουν ; Αὐτὸ τὸ ἔχεις πότε σκεφθεῖ
; Δὲν ἤμουν ποτὲ ἐκεῖ. Ἄρα εἶμαι ἐκεῖ ποὺ πραγματικὰ ἡ Ἀνάγκη διὰ τῆς
Σεβασμιότητας εἶναι παροῦσα,.δὲν θὰ μποροῦσα νὰ εἶμαι παροῦσα σὲ κάτω εὔρους
παρουσίας ἀνὰ κόσμο καὶ ἀνὰ συστοιχία Συμπάντων ἄρα ἄλλων οὐρανῶν μὴ ψάχνετε τὰ
ἀστέρια στὰ δικά σας ἕλη τῆς καρδιᾶς καὶ τοὺς βούρκους, ἐμᾶς ἐκεῖ δὲν θὰ μᾶς
βρεῖτε ἐμεῖς, δὲν πᾶμε στὴ Κόλαση. Οὔτε στὰ "Ἀζήτητα" τοῦ Devachan.
Norma.